Rabu, 03 Desember 2008

JIKA AKU JATUH CINTA

Jika aku jatuh cinta
cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya pada-Mu
jagalah cintaku agar tidak melebihi cintaku pada-Mu
Jika aku jatuh hati
ijinkan aku jatuh pada hati seseorang yang hatinya tertaut pada-Mu
agar aku tidak jatuh dalam jurang cinta semu
jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling dari hati-
Jika aku rindu
rindukanlah aku pada seseorang yang merindukan syahid di jalan-Mu
jagalah rinduku padanya agar aku tidak lalai merindukan syurga-Mu
Ya Robbul izzati..
Engkau mengetahui hati ini telah terhimpun dalam cinta-Mu
telah berjumpa dalam taat kepada-Mu
telah bersatu dalam dakwah kepad-Mu
dan telah terpaut dalam membela syari'ah-Mu
penuhilah hati ini dengan Nur-Mu yang tiada pernah pudar
lapangkanlah dada kami dengan limpahan keimanan
Amin ya Robbal Alamin...
(Al ma'surad-eramuslim)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar